プロフィール

STANLEY

Author:STANLEY
Sex: man
Hobby: Nationality:
Basketball, Travel,
Reading books

Asian American

◆I have ever been to
U.S(SF, Chicago, NY, Houston),Canada
Mexico,Panama,Paraguay,Argentina
Thailand,Taiwan,Japan,China,India
Australia, New Zealand,Israel

最近の記事
最近のコメント
カテゴリー
Access Counter
Footmark
Please Click it
RSSフィード



東京へ

 にかく、日本にたいした未練はなかった。学生時代は長く日本にいたが、さすがにもう飽きた。二度と日本の地を踏むことがないとしても、それはそれでいいと思っていた。でも、やはり家族の事情で日本行きが決まったときは、ほんの少しわくわくした。なにせ4年ぶりだから。心の奥底にある望郷の思いと退屈さが絶えず戦っている。自分を客観的に見つめるのは難しい。自分の感情を書き留めるのも難しい。でも、とにかくやってみようと思う。

 シカゴからカナダ・カルガリーを経由し、AirCanada009は無事、日本・成田空港に到着した。合計飛行時間は14時間20分。さすがに体の関節が痛み始める。すでに日本のパスポートは失効しているので、今回は当然アメリカ人として入国。「上陸許可」と書かれた大袈裟なスタンプをパスポートに押され、指紋を取られた。セキュリティーが厳しくなったものだ。
 成田空港では、父が迎えに来ていた。周りから、忙しく聞こえてくる日本語に、ああ日本に来たのだなあ、と実感。その後、電車で東京駅へ。日本の空港は、どうしてこう都心から遠いのだろう。東京まで1時間半以上かかるとは。途中、日本の田園地帯が見えてきた。アメリカは、Corn FieldだがここではRice Fieldなのだな、などど思いをめぐらす。その後、改装された東京駅の写真を撮り、日本食レストランで食事をした。父とビールを飲むのも、やはり4年ぶりだった。

    I went via Canada Calgary to Japan Tokyo. Total time of flight is more than 14 hours. That makes me so tired and bored...My Japanese passport already expired, so of cause, I entered Japan as American by using U.S passport. Immigration inspector stamp my passport and took my fingerprints. Umm...the security became tight, doesn't it?
    My dad came to airport to pick me up. Japanese language people is talking each other made me feel that I was really in Japan now. After that, by train we headed down to Tokyo station. I thought that Narita airport is far removed from city center. It took almost 2 hours to get Tokyo. On the train, I saw rural zone of Japan. U.S has a corn field, but here is a rice field. At Tokyo station, I took some pics and went to Japanese restaurant with my dad and got a beer. It was first beer to drink with my dad in 4 years.



日本の田園地帯 
Rice Field

Comment

非公開コメント

